2 januari 2023 Op avontuur in Zweden!

25 januari 2023 - Luleå, Zweden

2 januari 2023. Een nieuw jaar met nieuwe avonturen on het vooruitzicht. Om 04.45 gaat de wekker want het plan is om om 05.30 te vertrekken!

De bestemming is Brussels airport. Om vervolgens naar Stockholm (Zweden) te vliegen en vanuit daar verder naar Lulea in Zweeds Lapland.

Voorafgaand aan deze reis zit het volgende verhaal. Als gezin hebben we net als vorig jaar wekelijks schaatsles gehad in Eindhoven. Een fijn familie uitje op zondagochtend. Op internet kwam ik 'schaatsen in Luleå' tegen. Hier heb ik me verder in verdiept. Hoe gaaf zou het zijn om samen in Zweden te schaatsen.. Wie weet zien we het noorderlicht, en en en... Het idee is geboren, we gaan! Vlucht en verblijf zijn geboekt evenals een auto. Warme kleding aangeschaft (een bepaalde sportwinkel gesponsord) en zodoende op 2 januari naar Zweden met de schaatsenin de koffer!

Het vliegen ging perfect. Eenmaal geland stond de auto klaar. Een kleine 15 minuten later konden we ons verblijf verkennen. Een huisje aan het water (vakantiepark: First camp Arcus Luleå), nou ja bevroren meer! Winter wonderland! Heeerlijk!