09/08

10 augustus 2017 - Merritt, Canada

Vanmorgen na ons wederom flinke ontbijt alle spullen de auto ingeladen. Het railway museum bezocht in Revelstoke. Het is bijna niet te geloven waar mensen vroeger toe in staat waren. Eind 18e eeuw en in de 19e eeuw een spoor maken in de bergen, met hoogteverschillen waar je u tegen zegt. Fantastisch. Het spoor was en is enorm belangrijk in Canada, we zien tot nu toe dagelijks ellenlange treinen met goederen.
Na het bezoek de auto in, een coffee en donut tussenstop in Chase en door. Hier in de omgeving weer enorm veel rook. In Merrit bij het inchecken vertelde de eigenaar al tijden niet fatsoenlijk de zon te hebben gezien. Hoopt op regen maar vertelde dat we dan een ark mogen bouwen, zoveel valt er dan. Merrit zelf komt wat troosteloos over. Onze motel daarentegen is pas nieuw en een fijne plek met alles erop en eraan. Mooiste reactie van de dag komt van Lena; Yessss Jort, we hebben eindelijk onze eigen kamer Morgen terug naar de family. Rijden via Hell's gate, een plaats waar de Fraser river het smalste punt bereikt. Even kijken. Tot de volgende update.