Naar Revelstoke!

9 augustus 2017 - Revelstoke, Canada

Gisteren vanuit Banff naar Revelstoke vertrokken. Nog een keer over de Bow valley parkway gereden, en een klein stukje Icefield Parkway. De laatste staat bekend als mooiste weg door Canada. Deze weg gaat richting het plaatsje Jasper, echter hier geen overnachtingen gepland. Tot het Bow lake gereden. Een paar foto's gemaakt (natuurlijk ) en terug, richting Field. Toen plots een kleine opstopping op de icefiels parkway, en ja hoor...2 jonge beren! Gaaf, en altijd als je het niet verwacht! De rit naar Revelstoke uiteindelijk niet zo vlot vanwege flinke file tgv een ongeluk. Bosbranden gezien, helikopters met water zakken eronder, heftig!
Uiteindelijk om 18.00 bij de bed&breakfast in Revelstoke, super de luxe en een warm welkom van de gastvrouw. Lekker uit eten geweest in het stadje, bij 'the village idiot', the place to be en ja super lekker gegeten. Je ziet overal terug dat in de winter Revelstoke in de ban van wintersport is. In de zomer iedere avond in de stad live muziek, dus even gekeken en de kinderen waren niet te stoppen, dansen maar! Gezellig!
Na een goede nacht een stevig ontbijt met worstjes, scrumbled egg, toast en bacon... dat zijn wij hollanders niet gewend
Zomerdag kun je in het skigebied hier met de mountain coaster van de berg, een soort rodelbaan. Max 42km/u en 1,4 km lang. Jihaa dat gedaan natuurlijk! Met de gondel omhoog en na enige wachttijd mochten we. Dave met Lena en ik met Jort. De dames aan het gillen en Jort lag continue in een deuk! Een leuke ervaring!
Aangezien het ruim 30 graden is in de middag lekker gezwommen in Williams lake, heerlijk voor de kinderen. Na het avondeten nog even naar de muziek, maar die country muziek viel de kinderen wat tegen. Nu alweer de laatste avond hier, voor morgen nog een overnachting in Merrit geboekt. Daarna terug naar de boerderij, a.s zondag staat een groot familiediner op de planning. Morgen voordat we uit Revelstoke vertrekken willen we nog het trein museum hier bezoeken. Tot de volgende update!

1. Dave:
    Mooie verslagen schat ❤
  2. De Riga's:
    Mooi hoor!! Dikke tút
  3. Sjoukje:
    10 augustus 2017
    Prachtig en wat een wéér!
    Mooie foto's en de beren gezien jeuhhh.
    Tut fan ús