Naar Banff 05/08

5 augustus 2017 - Banff, Canada

Een aardig ritje voor de boeg, van Vernon BC naar Banff in Alberta. Door alle moois onderweg vergeet je de tijd. Een prachtige route, met 2 korte tussenstops. Zal een paar foto's toevoegen. Onderweg een flinke bosbrand gezien, smokey in omgeving Rogers pass , voor Golden. Zo mooi is dat overal treinen rijden. Mega goederentreinen, er komt geen eind aan. Rails loopt veelal in de buurt van highway 1 (trans Canada hghwy) dus we zullen er nog wel wat tegen komen.. Het getoeter ervan weerklinkt door de bergen.
In Field Alberta kort gestopt, prachtig! Je ziet al de typisch blauwe kleur van het smeltwater in het riviertje. Her en der kleine watervallen te zien.
Eenmaal in Banff ingecheckt bij hotel "Inns of Banff". Prima ruime kamer. Het stadje Banff verkend, 100 souvenirs winkeltjes met hetzelfde aanbod en veeel Aziaten.. Een mooi en enorm toeristische plek..

1. Fetsje:
    7 augustus 2017
    Veel plezier dr yn canada en doch de familie de groetjes wij zille jim volgje.
  2. Jeannette:
    7 augustus 2017
    Wat leuk om jullie mooie reis te mogen volgen. Heel veel plezier!
  3. Ome Jan vanuit Terschelling:
    7 augustus 2017
    Mooi van jullie blog. We volgen jullie op de reis. De foto van de berg onderweg naar Banff herken ik en zette die ook op de plaat destijds. Wij genieten ook en waren gisteravond nog bij Sjirkje en Darrell te eten. Groetjes en nog heeeeel veel plezier in BC (en Alb)
  4. Edgar:
    Mooi! Veel plezier!
  5. Gina:
    7 augustus 2017
    Wat leuk om jullie te volgen ! Heel veel plezier!!
    Gr Gina
  6. Jurgen en Simone:
    Veel plezier
  7. Bauwina:
    7 augustus 2017
    Wat in belevenis Anna! Wy sille jimme seker folgje. Folle plezier en de groeten oan' e famylje der.
  8. Sjoukje:
    Werkelijk prachtig!!!

9. Klaske schaap:
    8 augustus 2017
    Ik volg jullie graag op deze reis en wens jullie natuurlijk een prachtige reis daar in Canada en doe allen daar de groeten van ons. liefs tante klaske