Johnson canyon trail & lake louise

7 augustus 2017 - Banff, Canada

Vandaag niks gepland, we zien wat de dag gaat brengen. Na het ontbijt in de auto gestapt en gaan rijden over de bow valley parkway, een prachtige weg door de natuur. Grote kans op wildlife en op een gegeven moment een opstopping..Helaas geen beer, die hopen we nog te spotten- maar ook gaaf een aantal bighorn sheep welke op hun gemakje de weg overstaken. Max 60km/u is toegestaan maar ook prima want het is gewoon echt zo mooi...
Op de route gestopt bij Johnston Canyon, een trail gelopen van enkele kilometers langs de rivier. Watervallen met helderblauwe water, het geraas van het water is indrukwekkend. Lena en Jort deden het goed, genoten ook van de natuur. Aangezien we niet vroeg vertrokken waren was het erg druk met andere toeristen, dat hoort er nou eenmaal bij. Een dik ijsje verdiend na afloop. Vrijwilligers van het park vertelden dat er in Banff Nationaal park zo'n 60 grizzly en 60 zwarte beren leven. In de auto wilden jut en jul wel even op de tablet omdat ze best trots op zichzelf waren. Vooruit dan maar haha.

Op naar lake Moraine, een van de schitterende meren die bekend staat om de typisch blauwe kleur. Het bleek niet mogelijk om er te komen, alles stond vol en de weg was afgesloten. Lake Louise hebben we bereikt en tussen de selfie makende Aziaten (ik wil niemand beledigen maar het is een feit) een stuk gewandeld. Pootje baden in het ijskoude water, slippers weer schoon na de trail.Vanzelfsprekend dit bezoekje vastgelegd. Terug nog gekeken of de weg naar Moraine lake open was maar helaas.

In Banff nog even met de bus naar het centrum, heerlijk gegeten (de Mac haha), spelletje Uno gespeeld op de kamer en dat was de samenvatting van deze dag. We hebben genoten! Op naar Revelstoke!

1. Marjolein Schaap:
    8 augustus 2017
    Fantastisch! Wat een prachtige natuur!!
    Dikke tut
  2. Tineke:
    8 augustus 2017
    30 jaar geleden hadden wij dit ook maar dan met rendieren in finland jij zag het toen ook dave
  3. Sjoukje:
    8 augustus 2017
    Mooi te lezen.En die beren komen vast nog.
  4. Sjoukje:
    8 augustus 2017
    Mooi te lezen.En die beren komen vast nog.
  5. Freddy en Femke:
    9 augustus 2017
    Super mooi daar!!!
    Rond schemer de weg op gaan, dan worden veel beesten actief. De bighorn sheeps van de Dodge Trucks kan je al van je lijstje afstrepen. De meren en watervallen zijn zo mooi daar. Geniet van,de prachtige uitzichten!
  6. Freddy en Femke:
    9 augustus 2017
    Hahaha die schapen op de weg. Gewoon toeteren en ze blijven staan, eigenwijze beesten.
  7. Marleen:
    19 augustus 2017
    Mooie foto's van mooie natuur